نظری: شوراها برآمده از اراده مردم و زمینه‌ساز حضور آنها در اداره امور هستند اینفوگرافی | شورای شهر مشهد به نمایندگی از مردم چه کرده است؟ ویدئو | نژاد حسین: هدف گذاری دقیق عمرانی در شورای ششم، یک خواست آگاهانه برای مردم بود ویدئو | منصوریان: نسخه مترقی فرهنگسراها با هدف رفع مشکلات مردم در شورای ششم ارائه شد ویدئو | علیزاده: افزایش بودجه مناطق کم برخوردار در شورای ششم امید آفرین بود ویدئو | ضمیری: شورای ششم پس از ۱۶ سال طرح تفصیلی مشهد را به سرانجام رساند ویدئو | دائمی: توجه ویژه به سلامت مردم، هدف شورای ششم در زمان آغاز فعالیت ما بود ویدئو | حسامی: چشم انداز ۲۵ ساله تامین آب مورد نیاز فضای سبز مشهد از پساب‌ها محقق خواهد شد ویدئو | حاجی بگلو: توسعه همه جانبه شهر با تاکید بر مناطق کم برخوردار را به انجام می‌رسانیم ویدئو | سلیمی: توسعه خانواده محور و حمایت از زنان سرپرست خانوار از سیاست های کلی شورا ششم است ویدئو | فرهمندی: در دوره ششم شورا شهر مشهد تلاش کردیم از نگاه های سطحی فاصله بگیریم بیشترین فوتی‌ تصادفات موتورسیکلت در مشهد مربوط به عابر و سرنشین است | کاهش ۵۰ درصدی سوانح رانندگی امکان پذیر است ویدئو | موحدیان: تامین منابع و اتمام پروژه‌های نیمه تمام از راهبرد‌های شورای ششم بود ظهوریان: پویش مشهد مهربان بیانگر ماموریت کلان اجتماعی شهرداری است تدوین سند طرح جامع مدیریت پسماند مشهد با همکاری دانشگاه فردوسی سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در نشست خبری: شورای ششم برای توسعه متوازن شهر هدف‌گذاری کرده است | نیمی از بودجه عمرانی شهرداری مشهد در اختیار مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر است خط‌۳ متروی مشهد یکی از ایمن‌ترین ابرپروژه‌های کشور است مصدومیت ۵۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث پارک و فضای ورزشی مخصوص بانوان در دستور کار شهرداری منطقه ۱۲ مشهد اولویت‌ مدیریت شهری مشهد استفاده از گیاهان خشک‌منظر برای فضاآرایی شهری است
سرخط خبرها

منطقه  ۵ شهرداری مشهد در اجرای پروژه‌های زودبازده پیشتاز است

  • کد خبر: ۱۷۲۲۰۵
  • ۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۷
  • ۱
منطقه  ۵ شهرداری مشهد در اجرای پروژه‌های زودبازده پیشتاز است
رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت، گردشگری و رسانه شورای اسلامی شهر اظهار کرد: عملکرد منطقه  ۵ در اجرای پروژه‌های زودبازده و تحقق اهداف شورا نسبت به مقوله سامان دهی حاشیه شهر مثبت است و یکی از مناطق پیشرو در اجرای پروژه‌های زودبازده اعتماد بخش و جریان ساز در مشهد است.

به گزارش شهرآرانیوز، منطقه ۵ شهرداری مشهد تعداد زیادی از محلات حاشیه شهر و محلات هدف بازآفرینی را به خود اختصاص داده و با روی کار آمدن شورای ششم مشهد و فعالیت مدیریت جدید شهری با رویکرد توجه به حاشیه شهر، محلات مختلف منطقه ۵ نیز در دو سال اخیر درگیر اجرای پروژه‌های زود بازده شد؛ از همین رو برخی اعضای شورای اسلامی شهر مشهد به همراه مدیرعامل سازمان بازآفرینی فضا‌های شهری و شهردار منطقه از پروژه‌های زودبازده که در سال ۱۴۰۱ به ثمر نشسته است، بازدید کرده و پس از این بازدید، در نشستی وضعیت پروژه‌های امسال را بررسی کردند.

به گزارش پایگاه اینترنتی جهان‌شهر، رئیس کمیسیون ویژه سامان‌دهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد در جریان این بازدید با مثبت ارزیابی کردن روند اجرای پروژه‌های زودبازده در منطقه، گفت: بیشترین حجم پروژه‌های زود بازده از لحاظ تعداد و همچنین رقم ریالی را منطقه ۵ به خود اختصاص داده است و این موضوع نشانگر عزم و همت شورا بر رفع معضلات حاشیه شهر و ارائه خدمات مطلوب به ساکنان مناطق کم‌برخوردار است.

مجید طهوریان عسکری افزود: بدین منظور امسال رقمی معادل ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای پروژه‌های زودبازده ۲ برای محلات هدف بازآفرینی منطقه ۵ اختصاص داده شده است. وی با تأکید بر اینکه نگاه سیاستی شورا، افزایش میزان رضایتمندی شهروندان و مشارکت اجتماعی آنان است، ادامه داد: دغدغه جدی شورا، رفع خواسته‌های اولیه مناطق کم‌برخوردار شهر است؛ به طوری که تصور نشود فاصله خدمات در مناطق حاشیه شهر با مناطق برخوردار زیاد است.

طهوریان عسکری اظهار کرد: برای تحقق این موضوع، تلاش شده است تا فاصله را با خواست خود مردم به حداقل برسانیم. قطعا رضایت شورا زمانی حاصل می‌شود که بتوان پروژه‌های پیشران و پروژه‌های توسعه‌ای را نیز در دل محلات در زمینه‌های مختلف خدماتی ایجاد کرد.

رئیس کمیسیون ویژه سامان دهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد: تنها پس از رفع درخواست‌های اولیه مردم که البته خواسته‌های بجایی نیز هست، می‌توان امیدوار بود توسعه را در دل بافت‌های حاشیه شهر و کم برخوردار ایجاد کنیم. سرانه‌های خدماتی در مناطق حاشیه شهر باید به حداقل میانگین سرانه‌های خدماتی دیگر مناطق شهر برسد و امید است کمیسیون حاشیه شهر این مهم را در دو سال پیش رو از طریق تملک، ایجاد و ساخت فضا‌های ورزشی، مجموعه‌های فرهنگی و فضا‌های سبز و بوستان‌ها فراهم کند.

عملکرد منطقه ۵ در تحقق اهداف شورا، مثبت است

همچنین حجت‌الاسلام و المسلمین حسن منصوریان، رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت، گردشگری و رسانه شورای اسلامی شهر، در حاشیه این بازدید اظهار کرد: عملکرد منطقه ۵ در اجرای پروژه‌های زودبازده و تحقق اهداف شورا نسبت به مقوله سامان دهی حاشیه شهر مثبت است و یکی از مناطق پیشرو در اجرای پروژه‌های زودبازده اعتماد بخش و جریان ساز در مشهد است.

سیدابراهیم علیزاده، رئیس کمیسیون برنامه، بودجه، فناوری اطلاعات و منابع انسانی شورای شهر نیز گفت: پیش بینی و برنامه ریزی مناسب به منظور افزایش نیروی انسانی اجرا کننده پروژه‌های زودبازده مطابق بودجه نیاز است.

برنامه ریزی برای اجرای پروژه‌های زودبازده

شهردار منطقه ۵ مشهد در این بازدید با تأکید بر خدمت رسانی به مردم با اجرای پروژه‌های شاخص، گفت: با هدف تحقق نهضت خدمتگزاری به زائران و شهروندان و تأمین رضایت‌مندی مردم و در ادامه سیاست تغییر شیب خدمت به سمت مناطق کم برخوردار شهر در دوره ششم مدیریت شهری با توجه به اینکه سال گذشته ۴۵ پروژه با اعتبار بیش از ۱۰۲ میلیارد تومان انجام شد، امسال نیز ۱۴۱ پروژه زودبازده با اعتبار ۱۸۰ میلیاردریال در محلات مختلف منطقه ۵ اجرایی می‌شود.

مجید وحدتی پور نشاط و شادابی را رابط و عامل مهم در ایجاد نزدیکی بین مردم و حاکمیت دانست و افزود: پرداختن به ورزش به ویژه ورزش قهرمانی و پهلوانی می‌تواند پر کننده خلأ بین مردم و مسئولان باشد؛ چراکه مردم به نشاط و شادی که از طریق ورزش به جامعه تزریق می‌شود، نیاز دارند. بر همین اساس نیز در ویژه برنامه‌های مناسبتی مانند دهه کرامت و ودهه ولایت، رویداد‌های ویژه فرهنگی، مذهبی و ورزشی در حاشیه شهر اجرا می‌شود تا بخشی از این خلأ را جبران کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
0
0
باسلام چرا زمین‌های امام‌رضا ۵ ملک اباد باغچه الحاق نمی شود حدود ۱۷ سال خود شهرداری به کارمندهای ادارات مشهد فروخته حالا اجازه ساخت نمی‌دهد بااینکه بعضی ها پروانه ساخت دارنمیگه خارج محدوده است پس چرا اول فروختین وام مسکن ۱۵ سالهما تمام شد ولی شهرداری به ما اجازه ساخت نمی‌دهد تمام آهنهای ساختمان‌ها زنگ زده است
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->